Hoe vertel ik het de klant

Inhoud:

Hond licht verwond

Vertel een klant altijd dat er iets is mis gegaan. Het risico dat de klant er achter komt terwijl je niets hebt gezegd zal voor een groter conflict zorgen dan wanneer je het eerlijk opbiecht. De meeste klanten hebben er begrip voor en zeggen dat het kan gebeuren. Daarnaast geef je hun ook het vertrouwen dat je alles eerlijk verteld en dus hun hond met een gerust hart kan achterlaten.

Als er een klein wondje is ontstaan, vertel dan dat je het hebt schoongemaakt met bijvoorbeeld betadine en het nog ingesmeerd hebt met honingzalf wat de genezing ten goede komt. Dat je verder geen complicaties verwacht, maar mochten er toch nog complicaties ontstaan, dat je het dan graag wilt weten en eventueel de rekening van de dierenarts zult betalen.

Te laat

Een klant komt te laat maar je kunt de trimbeurt nog wel door laten gaan.
U bent erg laat. Gelukkig kan ik de trimbeurt nog door laten gaan want ik heb hierna geen andere klant meer, maar als dat wel zo was geweest had ik helaas toch een andere afspraak met u moeten maken.

En klant komt te laat en het lukt niet meer om de hond te trimmen.
Mevrouw Janssen, u bent veel te laat. Het spijt me, maar het gaat me niet meer lukken om uw hond op tijd af te krijgen. Ik heb een tijdsschema voor elke hond en dan zou ik de volgende hond ook niet op tijd kunnen doen. We kunnen wel een nieuwe afspraak maken.

Steeds te laat komen

Mevrouw Janssen, dit is al de derde keer dat u te laat komt. Omdat ik voor elke hond een tijdschema heb kom ik daardoor steeds in de problemen. Ik wil u toch echt vragen om volgende keer op tijd te komen.

Er bij willen blijven

U kunt er helaas niet bij blijven. Ik heb gemerkt dat uw hond heel erg op u gefocust is en dat maakt het voor mij erg moeilijk om uw hond te trimmen. Hij zal constant uw aandacht vragen en hij moet zich echt aan mij overgeven wil ik hem goed kunnen trimmen.

Je kunt er ook voor kiezen om de klant er even bij te laten, maar dan moet je later alsnog vragen om te gaan.

Steeds kritiek

Mevrouw Janssen u lijkt telkens niet blij te zijn met het trimresultaat. Mijn doel is dat u wel tevreden bent, maar waarschijnlijk kan ik daarin niets voor u betekenen. Daarom denk ik dat het beter is om geen nieuwe afspraak in te plannen en u op zoek gaat naar een andere trimsalon waar u wel tevreden kunt zijn.

Klittencontract tekenen

Mevrouw Janssen, ik wil u vragen dit klittencontract te ondertekenen, omdat uw hond erg veel klitten heeft. Ik zal onder de klitten door moeten scheren, vlak op de huid, wat de kans op wondjes vergroot. Ik zal alles doen om dat te voorkomen maar het kan gebeuren en daar kan ik dan niets aan doen.

Steeds klitten

Mevrouw Janssen, Pip zit telkens heel erg in de klit. Dat is echt niet fijn voor Pip, hij heeft daar heel veel last van. Zelfs bij het lopen zullen klitten aan zijn vel trekken, laat staan dat hij in een auto of ergens op moet springen. Daarnaast kunnen er hotspots onder de klitten ontstaan als hij er aan gaat bijten of krabben, met alle gevolgen van dien.

U kunt ook mij laten borstelen tegen betaling als het u zelf niet lukt of misschien is vaker komen een optie, maar dit kan echt niet zo langer. Voor de hond is het vervelend en zelfs pijnlijk.

Hond moet kaal

Jij: Mevrouw Janssen, ik voel dat Pip veel klitten heeft. Op zijn rug valt het wel mee, maar de rest is te erg geklit om het er uit te borstelen. Dat doet te veel pijn en geeft te veel stress voor Pip. Dus ik zal hem moeten kaal scheren. Er zit niets anders op.
Mevr. J : Maar dan wordt hij zo kaal, kun je het echt niet proberen.
Jij: Helaas, maar dat ga ik hem niet aandoen.

Slechte tanden / naar de dierenarts

Ik zag dat Pip zijn gebit heel slecht is. Er zit heel veel tandsteen en het tandvlees is aan het ontsteken. Ik raad u echt aan om naar de dierenarts te gaan, want Pip kan daar veel pijn aan hebben.

De dierenarts heeft gezegd dat het de trimster haar fout is

Ga er in eerste instantie van uit dat het probleem veroorzaakt is door de trimbehandeling en dat je de kosten zult vergoeden als dat het geval is. Zeg in ieder geval dat je het heel vervelend voor de hond en eigenaar vind dat hij dit probleem nu heeft.
Vraag een gespecificeerde rekening van de behandeling van de dierenarts en vraag of ze het goed vinden dat je contact opneemt met hun dierenarts voor meer uitleg.
Controleer de datum van de rekening. Deze zal niet te ver van de trimbehandeling af mogen liggen, afhankelijk van het leed en hoe druk de dierenarts het heeft.
Vraag de dierenarts of het leed veroorzaakt is door jouw trimbehandeling. Meestal is het ‘de mogelijkheid’ en heeft de dierenarts meerdere mogelijke oorzaken genoemd.
Is het niet zeker dat de oorzaak bij de trimbehandeling ligt, vertel dan hetgeen je besproken hebt met de dierenarts aan de klant en dat het leed meerdere oorzaken kan hebben. Dus is het geen reden voor jouw om de rekening te betalen. Wil je de klant graag houden, stel dan voor om de rekening te delen.

Bordje “HEK SLUITEN VOOR HOND”

Het ‘hek sluiten bordje’ is verkrijgbaar in verschillende afmetingen.
Het bord is gemaakt van kunststof, wat hem geschikt maakt voor binnen- en buitengebruik.

Klik hier voor meer details!

Verbodbord hond uitlaten

Het hondenpoep symbool gemaakt van kunststof, wat hem geschikt maakt voor binnen- en buitengebruik.

Klik hier voor meer details!

Verbodbord poepen

Verbodsbord Verboden te Poepen voor Honden – 25cmØ met 2 Boorgaten – op 3mm dik Aluminium. Kleurvast.

Klik hier voor meer details!

Winkelwagen
Scroll naar boven